Veel gestelde vragen

Vragen over bestellen

1. Hoe plaats ik een bestelling?

Je surft door de verschillende categorieën op houtenaap.nl en doet cadeautjes in je winkelmand. Als je de bestelling wilt afronden klik je rechts bovenin het scherm op je winkelmandje en vervolgens op de rode knop “Doorgaan naar afrekenen”. Volg de stappen op het scherm en je bestelling is geplaatst.

2. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Dan kun je ons het best z.s.m. bellen, wij zijn te bereiken tussen 10.00 en 17.00 uur van maandag tot en met zondag op telefoonnummer +31(0)187-89 39 00, mocht de bestelling nog niet verzonden zijn, dan proberen we het nog te regelen voor je.

3. Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na het afronden van je bestelling sturen we je een bevestigings e-mail. Als je deze mail hebt ontvangen, dan kun je er zeker van zijn dat je bestelling goed is aangekomen.

4. Kan ik hulp krijgen bij mijn bestelling?

Je kan ons altijd van maandag tot en met zondag bellen van 10.00 tot 17.00 uur op het nummer +31(0)187-89 39 00.
We helpen je dan graag!

5. Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Per artikel zie je de prijs inclusief btw. Voor bestellingen van minder dan € 50 komen er alleen verzendkosten bij. Die kosten worden duidelijk vermeld voordat je je bestelling bevestigt. Bestel je voor meer dan € 50? Dan verzenden we je pakje gratis naar een adres in Nederland en België.

Vragen over de producten

1. Kunnen jullie mij op de hoogte houden van een uitverkocht artikel?

Regelmatig wordt het assortiment van Houten Aap aangevuld met nieuwe artikelen. Daarom kan een artikel dat de ene dag uitverkocht is, de volgende dag toch weer gewoon te koop zijn. Wil je een uitverkocht artikel graag hebben, dan raden we aan om je emailadres op te geven bij het uitverkochte artikel, zodat we je op de hoogte kunnen houden als het artikel weer op voorraad is.

2. Wat betekent het als het artikel op verwacht staat?

Dan hebben wij het artikel bij de leverancier besteld en dan verwachten wij dat het artikel ieder moment bij ons binnen gaat komen. Hou daarvoor de website in de gaten!

3. Zijn de vermelde afmetingen altijd exact?

Veel van onze producten zijn handgemaakt en zijn dus uniek. Afmetingen kunnen dan lichtjes afwijken.

4. Kan ik de producten ergens bekijken?

Ja, je bent altijd welkom in onze winkel in Ouddorp (Westerweg 28). We zijn geopend van maandag tot en met zondag van 10.00 tot 17.00 uur.

5. Hoe kan ik mijn kleurenvoorkeur aangeven van het bestelde artikel?

Sommige artikelen zijn in meerdere kleuren leverbaar. Meestal staan de verschillende kleuropties bij het artikel vermeld. Mocht je een voorkeur hebben voor een bepaalde kleur, vermeld dan je 1e en 2e voorkeur op de Checkout-pagina bij de Bestelnotities. Als we jouw voorkeur op voorraad hebben, dan sturen we dat artikel naar je op. Als dit niet het geval is, dat sturen we je een van de andere kleuren op.

Vragen over verzenden

1. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Heb je betaald met IDEAL én heb je voor 12:00 uur besteld (maandag t/m vrijdag), dan verzenden wij je bestelling dezelfde werkdag via de diensten van PostNL. In de meeste gevallen heb je je bestelling dan de volgende dag in huis. Zondag en maandag worden er geen pakketten bezorgd.

2. Wanneer betaal ik verzendkosten?

Bestellingen boven de 50 euro worden gratis verzonden binnen Nederland en naar België. Bij bestellingen onder de 50 euro bedragen de verzendkosten 6,95 euro voor Nederland en 9,95 euro voor België.

3. Ik woon in het buitenland, kan ik daar ook mijn bestelling ontvangen?

Ja, dat kan. Alleen voor Duitsland zijn de verzendkosten verwerkt in ons systeem. Voor de overige landen moeten we de verzendkosten voor je opvragen bij PostNL. Stuur ons een berichtje met je bestelling en je adres (naar info@houtenkaap.nl). Je ontvangt van ons nog een factuur met je bestelling en de verzendkosten.

4. Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja, zodra we je bestelling via PostNL hebben verstuurd, ontvang je van ons een email met Track & Trace zodat je je bestelling kan volgen.

5. Kan ik een cadeautje rechtstreeks naar het feestvarken opsturen?

Jazeker. Tijdens het bestellen kan je een ander bezorgadres kiezen. Kies hier dan het adres van het feestvarken.
Klik de optie “Wil je dat we er een cadeautje van maken?” aan. En maak vervolgens een keuze uit ‘Cadeauverpakking – Neutraal’. Een persoonlijke tekst kan je daaronder aangeven en wij zullen deze tekst op een leuk Houten Aap-kaartje schrijven en bij je bestelling voegen. Wij maken van je cadeautje altijd een feestje!

Vragen over retourneren

1. Kan ik producten ook retour zenden?

Ja. Dat kan bij Houten Aap tot 14 dagen na ontvangst. Uiteraard dienen de producten onbeschadigd in de originele verpakking te worden geretourneerd.

2. Hoe kan ik een product retourneren?

Wanneer een besteld product niet naar wens is, kun je dit binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Stuur hiervoor een email naar info@houtenkaap.nl om ons te informeren over de retourzending. Zodra wij je mail hebben ontvangen sturen wij je een bevestiging.
Vermeld duidelijk in je mail en de retourzending:
– je naam
– je adres
– je ordernummer
– het product
– eventueel reden van retour.

Daarna stuur je het product naar het onderstaande adres:
Houten Aap
Afd. Retouren tav. Ordernr.
Westerweg 28
3253 LX Ouddorp

3. Biedt Houten Aap een omruil service?

Helaas niet.

4. Zijn er nog speciale voorwaarden verbonden aan het retourneren?

Uiteraard vragen wij het product onbeschadigd, ongebruikt, ongewassen, voorzien van alle labels en verpakkingen te retourneren. Daarnaast zijn de verzendkosten voor rekening van de klant. Retourzendingen die niet zorgvuldig zijn verpakt / beschadigd aankomen, niet binnen 14 dagen zijn geretourneerd of niet aan het bovenstaande voldoen, kunnen wij helaas niet crediteren.

5. Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag retour?

Na het product in goede orde te hebben ontvangen, stort Houten Aap het bedrag van het geretourneerde artikel zo snel mogelijk (maar uiterlijk binnen 14 dagen) terug. 

6. Ik heb een verkeerd of beschadigd product ontvangen.

Wij controleren al onze producten nauwkeurig voor deze verzonden worden. Mocht je toch een verkeerd of beschadigd product ontvangen dan lossen we dit snel op! Meld dit zo snel mogelijk (binnen 3 dagen) na ontvangst van het product door een mail te sturen naar info@houtenkaap.nl. Wij nemen contact met je op en lossen het probleem samen met jou zo snel mogelijk op!

Mocht je nog andere vragen hebben, dan kan je altijd telefonisch contact met ons opnemen! Tijdens winkeltijden: maandag tot en met zondag 10:00 -17:00 uur op tel. nummer +31 (0)187-89 39 00.

7. Kan ik mijn bestelling ook terugbrengen in de winkel in Ouddorp?

Ja, je kan je bestelling kosteloos naar de Houten Aap winkel in Ouddorp brengen. Neem de artikelen en de retourbon ingevuld mee en alles wordt voor je geregeld.

Vragen over afhalen

1. Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel van Houten Aap?

Ja, je kan je bestelling afhalen in de winkel (Westerweg 28, Ouddorp).
Om organisatorische redenen vragen we je om je bestelling via de site te plaatsen, kies voor optie “ophalen in de winkel” in de checkout-procedure, en te betalen. Betalen kan onmiddellijk online. Uiteraard worden er geen verzendkosten gerekend.
Pas zodra Houten Aap de betaling heeft ontvangen, wordt je bestelling klaargemaakt en ontvang je per e-mail een bevestiging.

2. Wanneer kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?

Tijdens openingstijden van de winkel:
Maandag – zondag : 10.00 – 17.00 uur

3. Hoe snel staat mijn pakketje klaar?

Je bestelling ligt dezelfde dag nog klaar in de winkel.

4. Wat moet ik meebrengen als ik mijn pakketje kom afhalen?

Breng je bevestigingsmailtje mee als je je bestelling komt ophalen. Om verwarring te voorkomen, geeft Houten Aap geen bestelling af zonder ordernummer.

5. Wat gebeurt er indien ik mijn bestelling na 14 dagen niet heb opgehaald?

Indien je je bestelling niet na 14 dagen na ontvangst van je bevestingsmailtje voor afhaling hebt opgehaald, wordt de bestelling geannuleerd. Uiteraard wordt het betaalde bedrag automatisch terugbetaald.